Parijs Paradijs, ook voor als je op zoek bent naar een appartement of een hotel in Parijs

dinsdag 18 september 2007

Appartement in Parijs

Ik was een tijdje geleden op zoek naar een goedkoop bed and breakfast in Parijs. Toen kwam ik een appartement in Parijs tegen dat te huur is en ik iedereen aan kan raden. Hiervoor moest ik ongeveer 25 euri per nacht voor neertellen, maar ik zat er wel lekker alleen. Het is een beetje te meisjesachtig naar mijn smaak maar de locatie is geweldig! Het bevindt zich in het elfde distrist van mijn geliefde stad Parijs, het elfde district is het meest dichtbevolkt. Het is een gemengd district verdeeld in een arbeiderswijk en een residentieele zone. Het district heeft ongeveer 30 parken en publieke ruimten. Er is zelfs berekend dat er 0.6 m2 groen per persoon is!

Maar in het elfde district zijn er ook monumenten en andere bezienswaardigheden een kijkje waard. Zoals Circe d'hive (Het Wintercircus), the Place de République, La Place de Bastille en de Fraubourg Saint Antoine.

Als je een wandeling maakt is het zonde om het Saint Martin kanaal te missen. Deze is het meest beroemd vanwege de bioscoop (Marcel Carné, Hotel del Norte). Napoleon I bestelde de constructie ervoor en Charles X maakte het bouwwerk af. Het kanaal verbind de waterbassins van Arsenal en de tuinen van Villette met elkaar.

Verder is de regio erg leuk omdat men het festival van 'Onze Bouge' viert, dat opgedragen is aan de artistieke scene in Parijs. Enkele dagen voordat de zomer begint, zijn de artiesten 11 dagen lang de helden van de wijk. Zo kun je nieuw talent zien in actie zien in theater, muziek, dans, straat vertoningen en film. Totaal kun je ongeveer 70 spectakels tijdens het festival bijwonen, waarbij elke show helemaal gratis is! Dus houdt het in de gaten, het festival is meestal vanaf eind mei tot begin juni.


1 opmerking:

Anoniem zei

Leuke site, kijk eens naar mijn aanbiedingen.