Parijs Paradijs, ook voor als je op zoek bent naar een appartement of een hotel in Parijs

woensdag 19 september 2007

Reizen naar Parijs

Je kan op verschillende manieren naar Parijs reizen vanuit Nederland. De ene manier is vervelender dan de ander. De ene manier is duurder dan de andere. Of valt dat misschien toch nog wel mee? Ik was nieuwsgierig en ben eens gaan kijken naar de verschillende opties.

Ik heb eens snel gekeken naar reistijd en kosten. Er vanuit gaande dat ik morgenochtend vanuit Nederland (Amsterdam) zou willen vertrekken.


Auto

Ok. Geen aanrader. Ten eerste, het duurt erg lang voor je er bent. Ten tweede je moet je auto kwijt. Ten derde je hebt niet zoveel aan je auto gedurende je verblijf in Parijs. Tenzij je het leuk vindt om met gevaar voor eigen leven door Parijs te cruisen. Maar eigenlijk is het niet erg effectief, het is namelijk sneller en gemakkelijker om met de metro te reizen.
Mocht je dan toch met de auto willen komen. Dan is de onderstaande url een must. http://www.parkingsdeparis.com/


Trein / Thalys

Via www.tgv.com kun je zoeken naar treintickets. Ik moet zeggen een erg duidelijke site. Hier heb ik een ticket gevonden van €92.40. Dit was de goedkoopste wanneer je in de ochtend wilt vertrekken. Maar het heeft toch wel wat, want je kunt onderweg het landschap bekijken.


Bus

Een enkeltje met de bus kost, €41,-. De goedkoopste manier om af te reizen naar Parijs. Het kost echter wel de meeste tijd.
Via: www.eurolines.nl

Vliegen

Dan nu naar mijn mening de meest relaxte manier. Wanneer je morgen zou vliegen en een enkele reis boekt, betaal je €69.50 via Vueling. Reistijd: 1 uur en 25 minuten voor je in in je appartement in Parijs bent. Kijk daarom houdt ik zo van vliegen! Hoewel je moet natuurlijk van te voren op het vliegveld aanwezig zijn, maar ik moet zeggen dat ik dit toch wel de meest relaxte vorm van reizen vind. Dit is overigens niet de goedkoopste ticket. Als je het goed uitvogelt kun je gratis tickets boeken. Nou ja gratis.... Zowel Vueling als Ryan Air hebben uitverkoop waarbij je alleen luchthavenbelasting hoeft te betalen, waarschijnlijk zal er op de luchthaven nog wat bij komen. Ook Transavia houdt online uitverkoop en heeft soms echt gunstige aanbiedingen. Maar soms hè.... Soms, kun je met goede planning en goed zoeken.... Een ticket boeken die nog goedkoper is dan een buskaartje!
Via www.cheaptickets.nl

Geen opmerkingen: